lördag 30 mars 2013


Nu är det visst påsk. Påsk för mig betyder egentligen inte så mycket. Det var ju mer när man var liten och kastade påskbrev, det var roligt! Den traditionen verkar dock ha försvunnit, nuförtiden delar man ut påskbrev- inte kastar dem. Men det var ju det som var det roliga! Att öppna dörren hos vänner och skrika
- Glad påsk! och kasta påskbrevet och sedan springa så fort man kunde utan att bli tagen.
Jag minns att jag brukade stå vid dörren så att när någon kom och kastade så var jag beredd på att ta den så det var inte ofta någon kunde springa ifrån mig.

Ska dock åka till mamma nu klockan tre och äta mat. I kväll vet jag inte vad det blir.
Kommer väl vara hemma och kolla på film som vanligt.


Någon som sett några vårtecken ännu?
Våren verkar lysa med sin frånvaro..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar