onsdag 5 juni 2013

Jaha, idag fick jag veta att min KBT-terapeut ska sluta i augusti.
Så länge höll den behandlingen, några ynka månader!
Frågade vad som skulle hända med mig:
- vi har EN psykolog här men hon har kö, så det enda alternativet är att du får en sjuksköterska som samtalskontakt.
Fast att hon bara för nån vecka sen sade:
- åh nu har vi ett helt år på oss att jobba med detta innan du börjar på campus! (när ja berättade att jag ska hoppa av utbildningen för att hoppa på igen om ett år)
Nu bara:
- jag slutar om två månader, och den enda behandlingen vi kan ge dig är samtal med en sjuksköterska.
KBT är ju något som tar tid, och en vanlig sjuksköterska har ju inte den kompetensen som krävs för att fortsätta arbeta med det?

Sånhär har psykvården alltid varit, eller den vanliga sjukvården också. Det byts personal hit och dit hela jävla tiden, det är aldrig någon som stannar en längre tid.
Men det är ju väldigt viktigt när det handlar om sånahär saker, det tar ju tid innan man får förtroende för någon och man måste samtidigt klicka och sen ska man inte skynda på behandlingen utan ta det i den takt som det krävs, och nu bara kommer allt rinna ur sanden....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar