onsdag 22 maj 2013

Usch hade en sån hemsk dröm inatt om min farmor som hastigt gick bort 09.
Drömde att hon kom tillbaka bara för att åter dö, men vi hann prata en sväng innan hon dog igen, och sedan hade vi hennes kista i min pappas hus och där låg hon, död, grå och kall i några dagar innan begravningen.
Minns att jag inte kunde se hennes ansikte, bara kroppen. Varje gång jag försökte titta på hennes ansikte så vart det bara svart, men jag lämnade ett brev till henne som jag lade i hennes hand.

När hon dog i verkligheten 09 så såg jag henne död, både i hemmet och på sjukhuset/bårhuset.
Jag tror jag såg henne 3 gånger innan begravningen, det kan låta makabert men det var viktigt för mig. Speciellt när hon var en modersgestalt för mig och jag bodde med henne och farfar i perioder.
Sista gången jag såg henne var strax innan begravningen och då såg man på allvar att hon var borta för ansiktet var så insjunket och huden gul. Jag lade ett kort på mig i hennes hand och kysste hennes panna för den sista gången.
Ni kan inte ana hur oerhört kall hennes hud var. Det var som att kyssa en isbit.

Ta hand om varandra, och personerna ni håller kära. Se till att berätta för dem hur mycket ni älskar dem och hur mycket de betyder för dig, för på ett ögonblick kan allting förändras.
Livet är så oerhört skört.


Igår tittade jag också på dokumentären om Lisa "Left Eye" Lopes sista veckor i livet, en dokumentär som hon själv och vänner spelade in under en månads tid där hon pratar mycket om döden och livet i allmänhet.
Hon trodde att döden var ute efter henne samtidigt som hon aldrig mått bättre.
I slutet av dokumentären får man se hennes absolut sista min i livet innan bilkraschen då det filmades.
Oerhört stark dokumentär.


För er som inte vet vem hon var så var hon rappare/sångerska i bandet TLC, och även som soloartist. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar